Tuesday, 3 February 2009

Hari Wilayah

Aku ada citer kelakar gak pasal Hari Wilayah nie. Ye-lah... smlm cuti utk kami kan? Tapi, sbnr-nya area kami nie mmg confuse coz ala-ala sempadan... err! cth-nya aku keje area Kl but umah aku Ampang! so... Selangor-lah! jadi, smlm tur bas sekolah beroperasi cam biasa & aku X rase cam `holiday' puuunn...

SceNe 1 :

Masa kami kuar jenjalan smlm, kat SinarFM ada lagu Hari Wilayah...

Aisyah : Ibu, ni lagu sekolah Aisyah... selalu nyanyi hari Isnin! (sambil nyanyiX2 dgn kuat-nya!)
Ibu tau nyanyi tak?
Aku : Ooo... ibu tak tau coz ibu belajar kat Trg dedolu
Aisyah : Ayah...?
Aku : Ayah pun sama coz Kelantan.

Tetiba jer Aiman menyampuk...
Aiman : Ibuuu.. Aiman pun ada lagu sekolah Tadika Amal
Aku : Ye ker? cuba nyanyi sayang... ibu nak dgr?
Aiman : twinkle.. twinkle... little star! (nyanyi sampai habis daa....)
Aku & Hubby : saling-berpandangan...(takleh gelak kuatX2... kang merajuk lak! he..he..)

Rupe-rupenya lagu tur yg cikgu Aiman ajar, so die ingat tur lagu sekolah die lorrr! Tak pun... die nak `lawan' kakak die! Apalagi... cari pasal nak gaduh ler beb!

SceNe ke-2 :

6 pm aku pi psr mlm... bwk 3A but jammed coz org blk keje-lah! Tetiba jer aku rase cam ada yg tak kena...

Aku : Yang, Aisyah mmg ler cuti coz W.Maju tur KL. err... Keramat bkn ker Selangor?
Ayah : Keramat? ada yg KL... ada Slgr!
Aku : ye ke..? rase-nya... Aiman sekolah-lah hari nie.
Ayah : Kan hr tur ada lay-out kan?
Aku : Tu-lah.. rase-nye dieorg mention cuti CNY & Thaipusam aje!
Ayah : Abis tur?
Aku : ponteng je larrr... dak Aiman nie!

***Moral : Jgn ajar anak ponteng dr Tadika lagi. Salah di sisi UndangX2... Ha...3X