Monday, 9 May 2011

Celebrate Mother's Day

Salam frens... bersiaran kita di minggu baru di bulan MAY yg banyaaaakkkkk istimewa bg-ku! korang suke tak bln May? Aku sukeeeeee bangeeeeettt.... sbb apa??? Ada byk sebab... 1stly Mother's Day lerrr! 2ndly.... my youngest son bday.... Adam & lastly... ME! then aku suke sbb start cuti skul... mcm budak std 1 ijau daaa!) dan juga... byk celebration gak kan spt Hari Guru, Hari Jururawat (kalo x silap), Hari Telekomunikasi, Hari Tentera (ntah darat ker laut ntah...) bla.. bla..


Ops.. meh kite tgk kt mana kami celebrate smlm.






1st time dtg cnie... kami pi tgh hari sbb takut ramei org tang dinner. Yg nie cwgn Setiawangsa.



Ms tgh tunggu order... kami bergambo dulu. Ehh.. lupe lak, order tu kena pi pilih sendiri mcm beli brg basah kt paso turrrr! :))



ehh.. gaye apa ni Adam???

Order air dulu... Jus tembikai utk Ibu, Oren utk Aisyah, Teh Ais Limau utk Aiman & Barli utk Ayah.



Dah sampai.... ikan bakoooo! my fav...




Udang pun kena bako gaks!




Ikan pari... peberet Mr Hubby.




Sup utk 3A yg tak mkn pedas!




pencicah ikan...



Alhamdulillah.... kenyang! pose skettt...



Tengkiu Yang... Muaaahhhss!



Sunday, 8 May 2011

SeLaMaT hArI iBu...

To my beloved mum... Happy Mother's Day!

Mummy, sesungguh-nya... daku tak pernah menyedari bahawa kasih-mu sebenar-nya tiada noktah! tiada penghujungnya.... dan tiada sempadannya.

Semasa kecil-ku... selalu ku rasa ibu tak menyayangi daku atau lebih tepat lagi... lebih menyayangi adik2-ku berbanding daku! Seringkali jua daku merungut, merajuk, memberontak, meninggikan suara dan mcm2 lagi terhadap-mu Mummy! MasyaAllah... berdosa-nya aku....

Namun, segala2-nya berubah bila daku menjadi IBU. Allah Maha Kuasa, Maha Besar dan Maha Esa... Apa yang aku lakukan terhadap Mummy.... itu-lah yang anak2-ku buat pada-ku! Dan kini.... daku dapat rasakan perasaan Mummy tika daku perlakukan terhadap-mu. Ya Allah... betapa beratnya dugaan-Mu yang terpaksa daku hadapi kerana balasan-ku terhadap Mummy-ku dulu...

Mummy... maafkan anyah.... ampunkan anyah.. Sesungguhnya, daku sedar kini.... walau setinggi mana sayangnya seorang anak terhadap seorang ibu... Hakikatnya... takkan sama kasih seorang ibu terhadap anak-nya! Masya Allah.... besar sungguh pengorbanan & jasa-mu Mummy! SELAMAT HARI IBU..... Utk Mummy tersayang!