Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, 22 February 2008

Here comes another superhero!

Inilah putera sulung Nasrom dan Laily, Muhammad Haziq Najwan.
He was born on 18/2/2008 @10.++pm. His weight 2.8 kg.

Tahniah untuk Su Mat ngan Su Laily (panggilan 3A) for their first child. Mesti Su Mat senyum memanjang lepas nie..... in the same time tak tahu nak buat aper! Hih..hih... Kak nur & Abe Yie pernah mangalami perasaan tu!! Teringat plak pengalaman I ms lahirkan Aisyah hampir 7 tahun dulu... Pukul 2 pagi kejut my hubby, "tak tahan.. sakit!" Sampai sepital, hilang plak! Lepas lunch keesokan hari tu Doc decided nak pecahkan `waterbag'. Start sakit ms tu ler... if I've not mistaken around 3.30pm hinggalah 7.10pm Aisyah was born!! Gue bersalin normal and push that time pun dlm 3-4 times ajer! Kire ok-lah tu yea... utk first BB?? Yg paling besh-nyer hr tu Malaysia cuti for Deepavali. Sib baik my girl nie cerah ler jugak! Ngeh..ngeh...

Just now... I did mention that `another' superhero, right? hmm.. mmg ler he's the first one 4 their parents but cucu lelaki ke-6 sblh sebend gue... cum cucu ke-11 for my MIL. Ekceli my MIL cum `nenek' for 3A dah dapat sorang lagi cucu perempuan pada 28/1/2008 baruX2 ini. Wan Nur Wajihah..... nama yang diberi khas daripada Tuan Guru Nik Aziz. Anak ke-4 utk Kak Yusni & Abg Dillah. Congratulations !!! Semoga bertambah rezeki dan menerima kurniaan-Nya dengan hati yang ikhlas dan bersyukur. Amin.

8 comments:

♥ i'me ♥ said...

ooo... nila haziq yg awak mention hari tu ye... bdk2 yg nama haziq ni aktif, bijak berkata & pandai... tu yg saya nampak la... semoga haziq yg ni pun akan begitu juga.. amin...
ps: nur, ada email add?? bagi saya.. nanti saya email kat awak pasal fp tu... ;P

Nur a.k.a admansyah said...

ye-ler.... InsyaAllah mudah-mudahan namanya seindah akhlak! Sy percaya yg nama mmg memberi 'makna' besar pd diri seseorg. Sbb tur nama my 3A sy adaptasi dr nama isteri Rasulullah dan nabi pertama, cuma Aiman tur coz... "Aiman tak kisah..." ngeh...
tu yg nakal lain mcm ajer dak sorang tu!

Nurul a.k.a Riko said...

nama nie uniklah...Wan Nur Wajihah..x penah dgr ada org nama nie...bestnyer apa meaning dia Nur?..untungnyer Tn Guru Nik Aziz yg kasik...

Jasfyra said...

tq singgah fp saya..salam perkenalan

re = anak saya yg sulung baru nak masuk 3 tahun.yang adik lak baru nak amsuk setahun.yang awak baca ada anak 17 tahun tu, saya amik petikan je.kan saya ada tulis kat atas tu "saya dapat petua ni dari email yahoogroup yang saya joint....sangat berguna...saya juga akan try.insyaAllah... "

nanti kita try sama2 ye petua tu.saya suka nengok ur 3A...comey sangat

from : http//jasfyra.fotopages.com

Jasfyra said...

tq singgah fp saya..salam perkenalan

re = anak saya yg sulung baru nak masuk 3 tahun.yang adik lak baru nak amsuk setahun.yang awak baca ada anak 17 tahun tu, saya amik petikan je.kan saya ada tulis kat atas tu "saya dapat petua ni dari email yahoogroup yang saya joint....sangat berguna...saya juga akan try.insyaAllah... "

nanti kita try sama2 ye petua tu.saya suka nengok ur 3A...comey sangat

from : http//jasfyra.fotopages.com

Nur a.k.a admansyah said...

Nurul, Gue pun tak tahu makna aper tapi tak penah dgr b4!! Najihah biase ler.... nanti gue tanya mak bb tu yek makna die,tak pun gue tanya TGNA terus.... (bulih ke?)ngeh...

Tengkiu reply kat sy balik!! Salam perkenalan dr sy...
Tu ler, bila sy fikir blk mcm tak logik plak! Sorry... psstt, pg tadi tak sempat nak amalkan!!

Su Mat said...

salam.. gambar terkini Muhammad Haziq Najwan. berat dia pun dah 3 ++ kg

Nur a.k.a admansyah said...

he..he.. br 2 weeks dah nmpk beza Haziq nih! Takpe su mat, mama & abah die beso, cepat ler die beso... tak mcm 3A! sekeding like their parents! ngeeehh...

selamat ngundi su mat!!