Wednesday, 3 August 2011

Menu berbuka

Salam frens, kowang berbuka saper mlm? Gue mmg buntu smlm...(br 2hr dh BLANK!) tak taw nk masak apa? So far... Aiman & Aisyah x kisah asal berkuah. Tak kan nak masak lomak tiap2 hari? Dlm keter dok pikir lagi... Ikan tenggiri ada, ayam ada (dh siap marinate tawwww), daging ada tapi belum rebus-lah... Last2, aku wat ikan tenggiri masak kicap halia then... ehhh, ada balance daging yg rebus sikit! Apalagi... Mr hubby offer wat Daging Goreng lerrr (mmg nie Trade Mark die!) Ehh... tak kan itu ajer? belek2 dlm fridge.... jumpe durian! "sayang tolong buat sambal durian yea!" Apalagi.... ketong ketong... dah siap! Simple jer kan?

Ehh.. mcm tak meriah jer kan? hehehe.. mesti ler ada kuih muih yg dibeli dr PARAM. Yesterday, hubby singgah kt area Keramat coz the day b4, our PARAM (@UK Perdana-lah) habis licin kuih-muih you... So, smlm mmg meriah... ada Bubur pulut hitam utk Mr hubby, Karipap utk 3A, kuih cik mek molek utk ibu, kuih bakar sebiji (x sedap sgt poonn) & air stroberi ada, air anggur + aloe vera.. last gue bancuh `ice Lemon Tea' yg ready made tur! fuhh.. mmg terangkat beb...

Hari nie? Ekcelli I plan nk wat tomyam since 3A mmg suke bangettt but... td around 1pm I received ONE phone call... tertera kt screen hp gue... Mum-hp! "Mummy on d way to KL... hr nie berbuka sekali yea!" Horeeyyyy.... suke! suke! Alhamdulillah... my mum normally stay almost 1 mth @my sister's house at Tmn Melawati in bln puasa-lah! Dekat jer dr umah gue... 5-6minit jer! So, insyaAllah... berbuka ramai2 lagi sonok! tapi... takde tiap2 hari aku bertenggek kt sana. Suami-ku mesti nak rase air tgn-ku sesekali, kan? ok frens...

SeLaMaT BeRbUkA pUaSa !

Tuesday, 2 August 2011

Hari ke-2 berpuasa

Salam frens... korang berbuka apa smlm? Masak ker PARAM? I... mcm thn2 sudah juga... daku singgah PARAM utk beli kuih-muih utk berbuka, then masak utk main meal. Kowang nak tau apa yg I msk smlm? hehehe... aku suke sbb 1st time buat dah kena `Puji melambung' dr anak2 gue terutamanya.... AIMAN. Err... aku wat MASAK LEMAK taruk kobis bunga plus carrot (sbb aku xleh mkn kobis!)... sib baik kuah tur aku wat byk! hmm... mmg abis licin!!! then AYAM GORENG (resepi istimewa...ewaaahh!) mkn ngan SAMBAL IKAN BILIS aku wat utk carry forward 2-3 hari punye! hehehe... Gambar? err... mmg lupa nk snap sbb bg aku... biase jer... kaler putih kan? hahaha

Sbnr-nya, photo yg ingin ku paparkan disini adalah backdated punye... & takde kena mengena dgn bln Ramadhan.... cume nak berkongsi cerita... APSAL AKU TAK SUKA MKN KT LUAR! (tapi... selalu jugak-lah sbnrnya!)



Satu hari di kedai `Fast Food'... takyah ler bgtaw... bkn penaja rancangan punnn! "Hai, saya ADAM. Saya budak BAIK..."


Tak sampai 5 minit...


Wrestling... hobi terbaru bdk bedua nie!


"Haahh... ambik..."



Kan baik kalo `jurus' mcm kakak nie..... alahai... anak dara-ku yg sorang nie!


Sekian... cerita aku kali nie.


Monday, 1 August 2011

Salam Ramadhan

To all frens out there...

Nur a.k.a admansyah a.k.a Lenny Hashim want to wish to all muslim & muslimah...

Selamat Berpuasa dalam menjalani ibadah yang dituntut oleh rukun Islam ke-3 ini dgn hati yang ikhlas, suci & hanya kerana-Nya! InsyaAllah... diberkati.

Pic credit from here.