Wednesday, 17 September 2008

Masakan-ku @Ramadhan

Kali nie gue nak tunjuk kat kengkawan.... resepi yang gue try sepanjang bln ramadhan nie. Yg 1st nie Ayam masak merah, acar mentah dan daging goreng (sentuhan suami-ku! die mmg `Pro' buat nie!). Gue padan-kan dgn nasi tomato... maaf takde dlm gambo!

Popia yg hangus... apehal dgn gue laa nie... masak jer hangus! `dreaming' kottt... Sos-nya aku tak `khatam' lagi so hubby beli sos botol yg dah siap!
Cekodok pisang... peberet gue! tapi 3A makan ciput jer... naper erk??? sbb agak hitam (hangus jugak u...)
Kek marble... ok tak kengkawan? cam ok jer tapi lepas baked hari tu... `terserlah' ketidak-pandaian gue... dgn hangus kat tepi & pecah mcm gunung berapi daaa!!!
Ini-lah PEMANGKIN kami di bln pose. Kalau takde yg nie.... tak bermaya kami dibuat-nya especially masa bersahur! tak yah ckp ler nama die nooo....

psst: Utk yg bagi award kat saya tu... THANKSSSSS....nanti Nur gantung kat next N3, yup!

SelaMat MenJaLaNi IbaDah PuaSa.

11 comments:

goooooood girl said...

Very good......

小喬 said...

This looks really delicious food!!

Ayong said...

hohoho tembikai tu kalau makan 2, 3 potong pun dah rasa sempit peyut ku..hehehhe

izman said...

simple tapi menyelerakan.

Iena@MaMaJannah&Rizqi said...

cekodok pisang tu pun iena tak tahan...jarang jumper, nak buat malas lak pulak..
rajin nyer masak..nampak sedapp...

Nur a.k.a admansyah said...

Yong,
mkn tembikai pun boleh sempit perut? sejuk & best...

Izman,
gue mmg masak yg simple jer! hiasanX2 kat lauk pun aku tak penah taruk! bkn-nye ada org nak mkn pun! he..heh..

Iena,
kat hotel pun ada cekodok? hang belasah cukupX2 erk..

Cik Puan Mimi said...

wah dalam banyak2 tu tak tahan tengok jemput2 pisang.. mimi suka makan, tapi berminyak sikit kan.. (tengah diet ni)

wah memang nampak sedap daging goreng sentuhan suamimu itu.. ngancam.. hubby mimi tak pernah masak lagi.. masak air boleh la.. hahaha

lagi satu arwah abah selalu ajar makan kari dengan tembikai.. peh memang sedap, sampai sekarang mimi dah ikut perangai dia.. lauk kari + tembikai...

CRAZY BEAUTIFUL88 said...

salam
popia tu jugak yang menawan jiwa

Nurul a.k.a Riko said...

Nur..
Sedapnyer aku tgk..pandai nko nie masak...
apa kata...nanti..kalo nko masak..singah..singgahlah kat rumah yer...wakakkakakaa

Niza said...

akak... lauk nak semacam nagn kita punya je... berjanji ke?
saya masak simple je... nak yg lebih2 tu tak reti lagipun hubby saya tu dia makan je semua apa yg saya masak hehehe tak cerewet pun asakan jgn pedas. Saya dah buat appt doc/ utk Sofia hari ni, nnti kejap lagi pergi. Hrp semua ok lah tu. Macam mana persiapan raya akak & anak2 ? Nnti saya balik Insya-Allah kita boleh jumpa ye kak. take care x
Niza et Sofia

Ida said...

Nak mkn jemput2...that's my fav..sini susah nak cr pisang dah lembik semua pun pisang segar bugar. Then kalu nak tunggu lembik jgn harap ler...anak2 dah mkn dulu...lg pun tak der pisang yg sesuai nak buat jemput2 mcm kat sana....