Thursday, 10 March 2011

Ibu.. perempuan boleh jadi datuk tak?

Itu-lah pertanyaan my hero...

Ekcelli die refer to Dato' Sharifah Aini ms iklan MENTOR tur.

Aiman : Ada ker datuk tu perempuan...? mana boleh kan ibu?
Ibu : Boleh.... sbb Dato' tu pangkat/gelaran yang diberi oleh Agong ke, Sultan ke...
Aiman : Abih tu, lelaki tak boleh jadi Dato'?
Ibu : Boleh juga...
Aisyah : Kakak tahu... perempuan biasanya Datin, lelaki Dato' kan ibu?
Ibu : Ya. Ibu bg contoh... Satu hari nanti kalau ayah dah berjaya & terkenal... mana tahu ada Sultan nak bagi gelaran Dato' kat ayah... jadi ler Dato' Nazri. Ibu pulak... Datin Nur (ewaaahhh!!!) Tapi... katalah ibu pulak yg berjaya.... dpt gelaran Dato' Nur.
Aiman : Ooo.. kalu mcm tur... ayah jadi Datin-lah yea???
Ayah : Ha'ah... betul tur... (sambil wat tgn mcm Usop HKLBR)

Moral : kanak2 mudah percaya cakap org dewasa... lalu depa buat kesimpulan sendiri.

AWAS !!! jgn tiru aksi suami-ku... hehehe

5 comments:

makdara TERdiva said...

anak rebina MDT si akim plak, tiap kali nmpk kereta besar2 mesti dia ckp

"mi, tu kereta datuk" kita explain lain pun lgsg dia taknak dgr..grrrr

Nur a.k.a admansyah said...

betul.. betul..betul..

Rase-nya Hero mmg mcm tur, kan MDT? kalo kata A, A-lah!

.:nhalilah:. said...

hahahha.. macam2 budak2 ni..

Cho Zila said...

datin nur....
moga masin mulutkan...
budak2 kadang2 bertanya benda yang kita tak terfikir..

Nur a.k.a admansyah said...

halilah.. depa mmg kreatip! kdg2 tak terjawab dek akal fikiran kita!

Zila, Amin.... (jgn uweekk yea!)