Wednesday, 29 August 2012

Puasa Syawal ke ganti?

As Salam, korang dh puasa syawal? Sunat 6 tu... Ade org kata takleh combine ngn yg kene ganti punye! Ade gak yg kata boleh... Mmg confuse tapi as usual... I akan niat puasa 'ganti' sahaja tapi dlm hati terselit gak..."Moga Allah perkenankan puasa di bln Syawal ini". Boleh ke gitu? Wallah hualam

Thn ni aku tinggal 4hari jer so... aku kn tmbh lg 2 hari utk sunat & InsyaAllah... jika diizinkan Allah.... complete-kn lg 4hari utk sunat syawal terus! ehh... confuse lak nie... Whatever-lahhh

Hmm... ni citer pg td. This boy named Adam Nazrin, student of Little Caliph Wangsa Maju Seksyen 6, KL. Today he got `Raya celebration' at his kindie so need to wear baju melayu-lah! Perasan tk kaler biru ni bkn dr tema kiteorg thn ni? HaHaHa.... bj melayu ni Aiman punye raye thn lepas2nyer! (Ape lar ibu nie... ). Sbnrnya, I dh boring tgk die pakai merah coz dh ade event sblm ni (e.g. Maulidur Rasul) asyik pakai merah jerrrr. Ok tak? hensem tak saya...?

4 comments:

Cho Zila said...

akupun sama niat puasa ganti dengan harapan dapat pahala syawal.. tapi kalau aku ada masa lebih aku tambah lagiler...

anak aku hari isninni, tak sabar nak dengar cerita diaorangkan...

Nur a.k.a admansyah said...

InsyaAllah dpt pahala berganda!

hmm.. sonok tgk telatah ank2 ms kecik ni. Mcm mn bile depa bose nanti? kesunyian ler kite...

Nurul a.k.a Riko said...

Aku mmg niat puasa ganti sekali dgn puasa 6 terus...lagipun kalo aku ganti poser aku dulu...mana sempat tak poser 6 kan...yg penting amalan yg baik...insyaallah ada ganjarannyer kelak hehehe.

Cutenyer Adam...segak bersamping. Kalo aku gi Hero...konpem akan lintas hormat kat depan Little Caliph nie...mesti tingat kat nko hehehe

Nur a.k.a admansyah said...

Tu ler babe... mcm2 pendapat kn? tp.. yg ptg NIAT kita tu! InsyaAllah... diberkati

LC ni sinonim ngn aku? hahaha