Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, 28 July 2008

Insya-Allah... aku puasa

Gue sbnr-nya nak update pasal Adam... but tertinggal plak memory card kat umah. So, peram dulu citer Adam & nak bagitau frens yg gue pose hr nie. He..he.. sejak lepas Ramadhan thn lepas & puasa Syawal, nie baru aku ber-puasa! teruk kan aku? bkn aper frens.... ms 1 Rejab aku tu aku`try' ler puasa but sampai kul 2 tgh hari... OMG! pe-od plaks! actually mmg dah masa-nya pun tu yg saje try tu tapi tak berjaya. Puasa ganti? sorry beb... last year gue breasfed Adam so mmg takde P****D. Jadi, kesimpoooolan-nya... hari ni-lah aku `mencuba nasib'-ku Insya-Allah!

Gue sbnr-nya nak nonggu hr Israk & Mikraj... but since today kan monday & mlm td aku `dikejutkan' oleh Aiman (dak nie sbnr-nya tido ngan kakak die kat bilik sblh, tapi dlm kul 3-4 pagi die mmg `jemput' ayah or ibu tido ngan die! kelakar kan??) so.. aku menyahurkan diri dgn minum air ajer. Aku mmg tak suka mkn ms sahur unless bln Ramadhan coz kena `temankan' Mr Hubby (die takleh tak sahur... coz ada gastrik!). So kengkawan... doakan aku `berjaya' puasa hari nie yea!

opss... nak bgtau gak yg kakak a.k.a Aisyah start Exam Formatif 2 today.

Jadual Exam Aisyah :
28.07.08 : BM Penulisan, BM Pemahaman, Pend Islam
29.07.08 : Mathematics, Science
30.07.08 : English, Bhs Arab

Good Luck sayang... Do the Best! Ayah & Ibu will always love u....


3 comments:

Unknown said...

good luck both of you.. nur, insyallah kalau disertai dengan niat, pasti kita akan berjaya jugak puasa. ialah kekadang bukan senang nak puasa time orang lain tak puasa.. banyak dugaan ooo. nampak tu, kita teringin nak makan, nampak ni, kita teringin nak makan.. pendek kata nafu semata2.. hehehe

untuk aisyah, auntie doakan aisyah boleh buat lebih baik dari exam yang lepas ok

izman said...

Niat pun dah ada pahala. tapi kena posa la jugak wei. Pompuan mmg byk cobaan dan dogaannya.

yong ibu chem said...

aduh...ada lagik ni yong tak ganti lagik...hehehehe

good luck utk aisyah ye..