Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, 14 August 2008

Macam-macam lagi..

Result Aisyah dah kuar, baru pagi tadi my Hubby sign the report card but sorry frens... I cannot scan or copy direct the result coz Aisyah has to return back to her teacher by today. So aku hafal ler... tapi biler sampai ofis & try to recall my memory... "haiyya... manyak pelupa ini ibu, tara ingat marks utk maths...!" grrr...grrr...

So, kita tukar story... jeng... jeng....
Time : yesterday
Venue : Tadika Sufi
Location : dlm keter on d way back to our house

Aisyah : Ibu, pagi tadi Aiman peluk Zakirah!
Gue : Haahh... naper Aiman nakal nihh???
Aiman : (sengih... sengih...)
***actually Aiman pernah ckp yg die ada girlfriend namanya Zakirah***

Setelah gue pikir camner nak `ajar' dak notti sorang nie, my ide come-out!
Gue : Lain kali kalau Aiman nak peluk, peluk Adam nie sbb die adik abang.
Aiman : Ehh... mana boleh peluk Adam?
Gue : Naper tak boleh plak?
Aiman : Apalah ibu nie.. laki dgn laki mana boleh peluk, dgn pompuan boleh-lah bercinta!
Gue : Aaarrggg......
(makna-nya bdk 4 thn nie tahu makna bercinta tu... between boy & girl. Mak aiii toloooongg!!!!!)

3 comments:

Unknown said...

mak aiiii nur, camna anak bujang nur dah boleh belajar berchenta ni?? musykil munsykil... ni mesti banyak tengok tv or drama ni kan..
tapi memang kena ajar gak tau, sebab takut dorang ni tak faham between girl dengan boy.. kang ada plak dia pi cium budak pompuan tu.. naya jerk... hehehe

yong ibu chem said...

wah..budak2 zaman sekarang...kalau zaman kita dulu, bila ada org minat kat kita je..dah mula rasa cuak..takuut giler! hahahaha
tapi betul lah..mmg kena explain dari awal ttg hal2 mcm nih kan...

ada anak jiran ni mcm tu gak..bila tanya kenapa kakak gi sekolah tadika?? seronok tak?? dia jawab apa tau?? "seronok..sbb kakak ada boypren!!!"

Janna Wan Muhammad said...

wah..bulih tahan Aiman yer....mcm anak2 aku jugak,tp aku dah bitau kat my kids...tak boleh suka suki pegang budak/orang lelaki....dan jgn bagi jugak org lelaki lain suka suki pegang....kecuali suami isteri boleh....hehehe.